her yere izler bırakan Baktığı her göz'de hayâl olan. Kalemi kanatlarıyla tutan,Çırpınışını yazılara yansıtan bir Siyah kelebeğim.Hepinizi beklerim.Hoşgeldiniz Efendim.!



27.02.2010

O ŞİMDİ ASKER/ EN BÜYÜK ASKER BİZİM ASKER


Son günler de ortalık pek bir hareketli. Korna sesleri, Türk Bayrakları, EN BÜYÜK ASKER BİZİM ASKER sloganlarıyla çınlıyor Türkiye sokakları. 20 yaşını dolduran her Türk genci Asker olmaya başladılar.
En son erkek kardeşimi yolcu etmiştik askere. 8 ya da 9 yıl olmuştur. Uzun zamandan beri Asker uğurlamasına yakından şahit olmamıştım. Kardeşim askere gittiği zaman daha evlenmemiş ve anne olmamıştım. Erkek kardeşimin asker oluşuna bir annenin gözüyle bakamamıştım. Kardeşimin Askerlik süreci annemi teselli etmekle geçmişti. Zor günler ve aylar geçirmiştik vesselam.


Dün evimin kapısı çalındı, karşı dairede oturan komşumdu.
‘’Bu gece oğlum Kadir’i Askere yolcu ediyoruz. Evde ailece küçük bir asker eğlencesi yapıyoruz. Sende gel sevinirim’’ dedi komşu kadın. Davet etti beni sağ olsun.
Şok oldum bir anda. Bizim Kadir ne zaman büyüdü ne zaman asker oldu? Bu şaşkınlığımı da komşumla paylaştım kapıda. Çok şaşırmıştım. Kadir’in okula gittiği zamanlar geldi aklıma.


Okul çıkışı bir düzine arkadaşıyla evine gelir son ses disko-pop müzik açar bütün binayı ayağa kaldırırdı  tabi, ben boş durmaz akşam eve gelen annesine onu şikâyet ederdim.
Düşündüm ve tebessüm ettim. Ne çabuk büyüdü, ne zaman Asker oldu bizim Kadir.
Akşam olunca Asker evinden ufak ufak müzik sesleri gelmeye başlamıştı. Eşimden zor olsa da izin almıştım. Pek sevmez öyle akşam gezmelerini. Ama yarım saat kadar yanlarına uğradım. Benim evime ulaşan o müzik sesleri beni yanıltmış o asker evinde bir matem havası vardı. Asker Kadir’in Anne ve Babası Aylar önce boşanmışlardı. Buruk bir Asker uğurlamasıydı bu. Anne bir yandan ağlıyor, Kadir ise annesini teselli ediyordu. ‘’Yeter Anne ağlama artık’’ diyordu.


Ağlamamak için kendimi zor tuttum. Anne olduktan sonra ilk defa bir asker uğurlamasına şahit oluyordum. İçim buruldu çok etkilendim. Kendimi asker annelerinin yerine koydum. Hem gurur verici, hem de hüzünlü bir tabloydu.
Arabalar konvoy halinde sıralandılar kapıya, Türk Bayraklarıyla, EN BÜYÜK ASKER BİZİM ASKER, sloganlarıyla asker bindi arabaya ve gitti. Bende baktığım pencereden bir sürahi su döktüm arkasına. Su gibi gitsin, su gibi gelsin diye.


Çok hüzünlenmiştim ne yalan söyleyeyim. Kadir’in annesi ve kız kardeşleri de otogara gitmişlerdi. Arabaların korna sesleri artık durmuş Mahalle sessizliğe bürünmüştü. Aradan birkaç saat geçmiş gece yarısını çoktan geçmişti. Artık yataklara çekilip uyuma vaktiydi. Tam uykuya dalacakken Apartmanda çınlayan ağlama sesleriyle fırladım. ‘’Benim oğlum nerede, benim oğlum nerede’’ diye ağlıyordu Kadir’in annesi. Belli ki Oğlunu yolcu etmişti artık. O ağlama seslerine dayanamadım. Hemen karşı daireye geçtim Kadın Ellerimize yığıldı kaldı.

Oğlunu yolcu edene kadar sağlam durmaya çalışan o anne artık kendini fazla tutamamış yıkılmıştı Tek erkek evladıydı. Çok zordu. Elimizden geldiğince teselli verdik. Gecenin bir yarısı onu yalnız bırakmadık. Ama o Artık Bir Asker anasıydı. Bağrında Türk bayrağı taşıyan bir Asker anasıydı. Bunun acısı da gururu da hiçbir yerde bulunmazdı. İşte böyle bir asker uğurlamaya böyle şahit oldum. Tüm Askerlerimize hayırlı teskereler diliyorum Allah’a emanet olsunlar. Ailelerine, anne, baba, kardeş, eşlere de Eyüp Sultan sabırları diliyorum.

Bu büyük onuru gururu bir günde bizde yaşarız inşallah. Bende hazır asker yetiştiriyorum. Erkek evlat anasıyım. Şimdi den o heyecanı yaşıyorum her araba kornası duyuşumda. Hadi şimdi hep bir ağızdan tüm Türk askerine, Yeni giden Birliğine yeni teslim olmuş tüm acemi askerlere, Güç ve kuvvet verelim ve şöyle seslenelim.

EN BÜYÜK ASKER BİZİM ASKER.!
EN BÜYÜK ASKER TÜRK ASKERİ.!
NE MUTLU TÜRK’ÜM DİYENE!

Yazan: Siyah Kelebek

11 yorum:

haykırış dedi ki...

Sevgili kardeşim onca üzüntüm içerisinde iyi ki sayfanıza geldimde okuyup ağladım çok duygu yüklü bir uğurlama yapmışsınız Allah razı olsun.
Evet o asker en büyüklerin en büyüğüdür. Rabbim tüm askerlerimize kolaylıklar anne ve babalarınada sabırlar versin. Bende Ağustos ay'ında küçük oğlumu yolcu edeceğim ikinci kez asker babası olacağım..
Tüm askerlerimizin sağlıkla yuvalarına dönmelerini diliyorum Allah kavuştursun.
Sevgi ve saygılarımla

EN BÜYÜK ASKER BİZİM ASKER..

icimdeki yolculuk dedi ki...

bende bi kaç gün önce yolculadım otogara kadar konvoy falan..ağlayan anneler o kadar çoktu ki bunu anlatamam yıgılıp kalanlar bayılanlar oldu:(
rabbim hepsini sağsalim dönmelerini nasip etsin inşallah..zaman çabuk geçiyor su misali..dip komşumuzdan haberimiz yok değil mi ne acı..

Adsız dedi ki...

Şu anda vatani görevini yapmakta olan mehmetçiklerin yar ve yardımcısı olsun Yüce Allah!
Asker yolu bekleyenlere sabır ve metanetler dilerim. Allah tamamına erdirsin ve sağ salim kavuştursun inşallah!

Onlar bizim herşeyimiz. Bu güzel asker uğurlamasına iştirak ettiğiniz ve bizimle paylaştığınız için size yürekten teşekkürlerimi sunarım.

Sayılı günler çabuk gelir geçer, asıl askerlik terhisten sonra başlar...

EN BÜYÜK ASKER BİZİM ASKER!
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!

En güzele emanet olun ve sağlıcakla kalın.

Dalgaları Aşmak dedi ki...

O kınalı kuzuya hayırlı tezkereler diliyorum.Asker uğurlamaları içimi sızlatıyor..

Sevgiler

ramazan dedi ki...

Oğlumu askere uğurladığım günü hatırladım.Sağolsunlar bizi yalnız bırakmayan aile dostlarımızla birlikte,farklı bir geceydi.Her anne ve baba bu gururu yaşasın.Asker uğurlamak hüznün yanında büyük bir gururdur.
Güle güle gidip dönsün inşallah.Hem komşu oğlu,hem sizin evladınız.

EN BÜYÜK ASKER BİZİM ASKER!
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!

MAVİ TUTKU dedi ki...

Sağsalim gidip dönmeyi nasip etsin Rabbim.
Hayırlı teskereler diliyorum.

mutfakcini dedi ki...

Hayırlı tezkereler canım.Allah annesine de yardım etsin.Asker yolu beklemek çok zor.Hiç dayanamam ben asker uğurlamaya.Burda da çoka sker uğurlandı.Korna sesleri bile beni ağlatmaya yetiyo.Napıcaz biz, nasıl dayanıcaz bilmiyorum.Allah yardım etsin.Öpüyorum canım.
En büyük asker bizim asker !

Nilgün Komar dedi ki...

hayırlı teskereler diliyorum...

sağ salim dönüşünde de kutlamalarınızın yayınını bekliyor sevgi ve selamlarımı gönderiyorumç...

muck...

Sevtap dedi ki...

hayırlı tezkereler olsun.Hiçbir ana ağlamasın hiçbir yar sevdiğinden ayrılmasın inşallah.En kısa zamanda gider gelir inşallah.Kesinlikle;
EN BÜYÜK ASKERLER TÜRK ASKERLERİ!
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!

Newbahar dedi ki...

Çocuk diye eline oyuncak tutuşturduğumuz evlatlar, ellerinde tutuşturulacak silahlarla vatan için kutsal bir emaneti taşımaya gidiyorlar bana göre.
Bakıyorum yakınımda gördüğüm askrelere de ne kadar küçükler. Sanki lise öğrencisi gibi, toy, ana kucağına muhtaç.
Çooook asker gördüm etrafımda. Her biri birbirinden yiğit.
Bilmem ki o kadar ağlamaya, kendini yıpratmaya ne gerek var. İnsan gurur duymalı, başı dik durmalı.
Birgün olurda inşaalah, askerin sağ salim döndüğünüde yazarsın sevgili siyah kelebek.

f.ferdi durusulu(günesinoğlu) dedi ki...

seyyah olup diyar diyar gezerken , otobüs garlarında havaya atılan kınalı kuzalar gözüme çarptı uzun uzun baktım genç delikanlılara yüzlerinde garip bir hal ruh halleri karmaşık havaya atılırken coşkulu yere inerken kaygılı,

sağlıcakla kelebek dostum...