her yere izler bırakan Baktığı her göz'de hayâl olan. Kalemi kanatlarıyla tutan,Çırpınışını yazılara yansıtan bir Siyah kelebeğim.Hepinizi beklerim.Hoşgeldiniz Efendim.!



19.02.2010

SANAL RÖPORTAJ -2-

Efendim Merhabalar.


Sanal Röportajın ikinci haftasındayız. Günler nasılda çabuk geçiyor. Geçen hafta ilk konuğum Haykırış bey’in değerli katılımıyla sizlerle birlikte olmuştuk. Bu hafta da çok değerli bir blog yazarıyla güzel ve faydalı bir röpörtaj yapacağız.
Bu haftanın yeni konuğu
Değirmenden Mektup var adlı bloğun yazarı Sayın Recep Altun Beyefendi ile birlikteyiz.



SYK: Efendim Öncelikle hoş geldiniz. Sizi yakından takip eden bir okuyucunuz olarak sizinle Röportaj yapmak istedim. Blogunuz ve sizi daha yakından tanımak ve tanıtmak istedim. Öncelikle davetime olumlu yanıt verip konuğum olduğunuz için sonsuz teşekkür ederim.

R.A: Beni ve bloğumu daha iyi ve yakından tanımak üzere, röportaj yapmak üzere tercih edildiğim için, ben teşekkür ederim efendim.

SYK: İzin verirseniz klasik bir soru ile başlamak istiyorum. Bize kısaca kendinizden bahsedebilir misiniz?

R.A: Sabreden ve şükreden aciz bir Allah’ın kuluyum. 55 yaşında iki çocuklu ve üç torunlu bir dedeyim. Bir kamu kurumu emeklisiyim. Kırşehir’liyim. Ortaokul mezunuyum. Saz, bağlama, kabak kemane, keman ve ud icra ederdim. Sertifikalı bilgisayar proğramcısıyım. Sade bir hayatın özlemini çekenlerdenim.

SYK: Öncelikle Allah evlatlarınızı ve torunlarınızı size bağışlasın. Ortaokul mezunusunuz ve on parmağınızda on marifet var. Çok güzel yetenekler ve faydalı uğraşlar edinmişsiniz. sizi gerçekten tebrik ederim.


Blogunuzun ismi 'Değirmenden Mektup var'. Bu isim sizin için önemli bir anlam taşıyor mu? Neden Değirmenden Mektup var?

R.A: Evet, değirmen hem hayatın hem de üretkenliğin simgesi, dönen taşları feleğin çemberi, biz insanlarda bu iki taşın arasında ezilen buğday taneleriyiz. “Değirmenden Mektup Var” başlığı da yaşamdan haberler, yaşamdan kesitler anlamını ifade etmektedir.


SYK: Kulağa ve göze hitap eden çok güzel ifadeler bunlar Bir kez daha tebrik ederim.

Blog sayfanızda yazılarınızı okurken bize hoş bir müzikte eşlik ediyor. Fonda çalan müziğin zaman, zaman yazıların önüne geçtiği ve dikkat dağınıklığına sebeb olduğu söynenir. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

R.A: Blog sayfasındaki asıl amaç ve ön planda olması gereken yazılarımızdır. Bırakın müziği, temsilen seçtiğimiz resim bile yazılarımızı gölgede bırakabilir. Yazılan bloğun konusuna uygun bir fon müziği seçilmediği takdirde, müziğin yazıyı boğduğunu söyleyebilirim. Profesyonelce seslendirilmiş şiirlerde bunların güzel örneklerini görebiliriz. Söylediğim gibi , yazı içeren bir blog sayfasını desteklemek üzere seçilen resim ya da müzik, yazının konusu ile mütenasip olmalı, aksi halde, yazının tek başına sergilenmesi daha uygun olur.

SYK: Size aynen katılıyorum.

Şu anda bahsettiğimiz blogunuzun haricinde bildiğim kadarıyla bir kaç tane blogunuz daha vardı. Diğer bloglarınızda ki paylaşımlarınız dan biraz bahseder misiniz? Tekrar yeni blog sayfası açsanız içeriği ne olurdu?


R.A: Blogger servisinde blogspot.com uzantılı 14 adet değişik konularda bloğum var. Bunların sadece birkaç tanesi aktifti. “Değirmenden mektup var” isimli bloğumun haricinde hepsine kilit vurdum. Birden fazla sahip olunan blogların takip edilmesi; hem blog sahibini, hem de blogları okuyan blogcu arkadaşlarımızı yormaktadır. Ben de bu nedenle diğer bloglarımı kapattım.
Diğer bloglarımdan: “yesilkaman” memleketim ile ilgili, “dogankardesim” Doğan Kardeş dergisi ile ilgili, “ra55” yine şiir, öykü, anı ile ilgili konuları ihtiva etmekteydi. Diğerleri ise deneme safhasında kaldıkları için bahsedilebilir bir konuları bile olmamıştı. Tekrar yine bir blog açmak istediğim de: İslam Tarihi ile ilgili bir blog açmak isterdim
.


SYK: Kilit vurduğunuz bloglarınız da eminim ki çok güzeldi. Ama dediğiniz gibi, birden fazla blogla uğraşmak zordur. . İslam Dini ile alakalı bloglarda gerçekten güzel ve takip edilesi bloglar ancak, İslam Tarihi İle ilgili bir blog güzel bir fikir. Umarım yakın bir tarihte hayata geçirirsiniz.

Blog yazmak sizin için ne anlam ifade ediyor? Yazı yazarken kendinizi daha iyi ifade ettiğinize inanıyor musunuz?


R.A: Her ne kadar bana göre kendimizi anlatmanın en iyi yolu yazmak olsa da, bu kişilere göre değişir. Evet özellikle ben, kendimi yazarak daha iyi ifade ederim. Bazılarının konuşarak, kimilerinin bir enstrüman icra ederek, kimilerinin resim yaparak, kimilerinin de fotoğraf çekerek kendilerini daha iyi ifade ettiklerini gördüm.


SYK: Blogunuzda Mektup başlığı altında ki Makale yazılarınızın yanında şiirleriniz göze çarpıyor. Neden şiir?


R.A: Benim asıl uğraşım şiirdir. Kendimi şiirle keşfettiğim ve ifade edebildiğim için şiir yazıyor olabilirim. Ortaokulda okurken en iyi dersim Türkçe ve kompozisyondu. Çok kitap okuyamadığım için şiirlerim de makalelerim de yüzeyseldir, basittir ve yalındır. Şiirlerimi, söz sanatlarına boğmadan, edebi cambazlıklardan uzak, anlamak için; özel şiir bilgisine okuru zorlamayan, yalın bir şekilde yazmaya da gayret ederim.


SYK: Yakın zaman içerisin de, ya da ileride bir şiir kitabı çıkarmayı düşünüyor musunuz?

R.A: Yazdığım şiirlerimi ancak, hatıra amaçlı ve arkadaşlarıma hediye etmek üzere belki bir kitapta toplayabilirim. Şiirlerimi öyle çok güzel bulmadığım için, profesyonel ve ticari amaçlı bir kitap haline getirmeyi asla düşünmedim.


SYK:Yazılarınız kadar şiirleriniz de gerçekten okunmaya değer.

Blogunuz adeta sadeliğin temsilcisi gibi. Tema ve renkler çok sade. Tema ve şablon düzenlerken nelere dikkat edersiniz? Blog temanızın sizi ifade eden ve temsil eden en önemli özelliği nedir?

R.A: Her şeyin sade, temiz ve yalın olanını severim. İsrafı sevmem. Amacın dışına çıkmayı asla tercih etmem. Blog yazmaktaki amacımızın birinci şartı ; yazı, resim, müzik ya da video gibi eserlerimizin kusursuz ve en iyi şekilde sergilenmesi olmalıdır. Benim bloğumun tıklanarak seçilmesi halinde, en hızlı bir şekilde açılmasını isterim. Okuyucuyu zorlayacak ve sabrını taşıracak gereksiz resim, video ve grafik ağırlıklı eklenti ve öğelerden kaçınırım. Çünkü öyle çok bloglar gördüm ki, tıklıyorsunuz, aradan 5 dakika geçmiş hala grafik ağırlıklı nesneleri yüklemekle didinen bir blogdan o an ben geri çıkarım ve bir daha o bloğa girmem. Zaman benim için çok önemlidir. Çünkü; zamanı israf edecek lükse sahip biri değilim.


SYK: Bunlar gerçekten önemli ve blog yazarlarının dikkate alması geren bilgiler.
Pekala, Blogunuzda kullandığınız profil resminizde Saz ve heybe kullanmışsınız. Sizin için özel bir anlamı var mı? Bloglarda kullanılan profil resimleri sizce okunmayı artıran bir faktör olabilir mi?

R.A: Profil resmi, kişiyi simgeleyen bir öğedir. Sahibi tarafından imkansızlıklar sebebiyle isabetsiz bir seçim de yapılmış olabilir. O nedenle ben blogcuyu profil resmine bakarak değerlendirmiyorum. Hani derler ya kitaplar için: “siz kapak resmine bakıp, sadeliğine aldanmayın, kitabı okumaya bir başlayın elinizden düşmeyecektir!” diye. Bu bağlamda bana göre profil resmi okunmayı artıran bir faktör olmamalı. Benim profilimde kullandığım saz ve heybe: seyyah bir halk ozanı olma isteğimden dolayı beni temsil eder.


SYK: Bence profil resminiz blogunuzla tam uyumluluk sağlıyor.

Sizce herkes blog yazabilir mi? Blog yazarlarının, yada blog Sayfalarında ki artış hakkında ne düşünüyorsunuz?

R.A: Bu soruya, beceri anlamında değil de hobi anlamında: herkes blog yazamaz cevabını vermekle birlikte, blog yazmayan, ya da blogculuk ile uğraşmayan diğer üçüncü şahıslar da sakın alınmasınlar. Çünkü yazmak gerçekten istemekle olur, aksi halde kimseye bir satır bile yazdıramazsınız.



SYK: Çok haklısınız.


Şiir ve yazılarınızda esinlendiğiniz diğer bir değişle etkilendiğiniz faktörler nelerdir?

R.A: Gönlünde bir derdi bulunmayan, ciğeri yaralı olmayan insanın şiirinde tad vardır zannetmeyin. Zevk ve safa, huzur ve rahatlık şiire zevk vermez. Asıl ıstırabın doğurduğu şiir müessir olur. Bu bağlamda yazarken esinlendiğimiz, etkilendiğimiz faktörün kaynağını tekrar zikretmeme gerek yoktur herhalde.



SYK: Efendim sohbetimizin sonuna doğru yaklaşırken Blog yazarlarına bir mesajınız olacak mı? Yazılarımızı yazıp paylaşırken, sizce nelere dikkat etmeliyiz?

R.A: Elbette beğendiğimiz ve güzel bulduğumuz alıntıları paylaşalım. Ancak, mümkün olduğu kadar kendi ürettiklerimizi sergilemeye gayret edelim ve nesir yazılarımızın da kısa ve öz olmasına gayret edelim.


SYK: Sizinle aynı kanıdayım. Bu güzel önerilerinizi bende dikkate alacağım.


Efendim; size Teşekkür edip uğurlamadan önce, İleri dönemler de hayalini kurduğunuz bir projeniz var mı? Varsa bize biraz bahseder misiniz?


R.A: Şu anda herhangi bir projem yok ama, düşünmüyor değilim. Maddi imkansızlıklarımız proje düşünmemize ve üretmemize engel olmaktadır.

SYK: Hayal etmek ve istemek başarmanın yarısıdır demişler. Dilerim ki Hayata geçirmeyi planladığınız projeler en kısa zamanda hayata geçer.

Son olarak Röportajımız hakkında sizden bir iki cümle alabilir miyiz?


R.A: Sizin nezdinizde zeki ve yaratıcı Türk insanının dehasına bir kez daha şahit olduğumu söyleyebilirim. Üretmek ve bir şeyler yaratmak adına yaptığınız bu çalışma takdire şayandır. Sizi bir kez daha kutlar, tebrik eder, bundan sonraki tüm çalışmalarınızda başarılar dilerim.

SYK: Bu güzel sözleriniz beni gururlandırdı. Çok teşekkür ederim. Sizin gibi ruhu sanat ve yazma ateşiyle yanan üstadlardan bunları duymak onur vericiydi. Tekrar bu güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim.

Sayın Recep Altun, Davetime yanıt verip sayfama konuk olmanızdan dolayı memnuniyetimi bildirmek isterim. Samimi cevaplarınızdan dolayı. Çok teşekkür ederim. Bize çok önemli bilgiler verdiniz.

Bu söyleyişi okuyan tüm blog yazarları umarım ki kendilerine de bir pay çıkarıp faydalanacaktır. Yaşamınız boyunca, evlatlarınız torunlarınız ve tüm sevdiklerinizle mutlu ve huzur dolu bir hayat diler aynı zamanda başarılarınızın da devamını dilerim. Muhterem kişiliğinize bir kez daha teşekkürlerimi sunarım.


R.A: Efendim, ne demek, bilmukabele ben teşekkür ederim.

Bu hafta da Bir Sanal röportaj’ın sonuna gelmiş bulunuyoruz. Sanal röpörtaj gelecek hafta da yeni bir blog ve blog yazarıyla devam edecek. Recep Altun Beyefendiye bir kez daha çok teşekkür ederim. Size de bizi okuduğunuz için çok teşekkür ederim.
Hepinize saygı ve selamlarımı sunuyorum
Şimdilik Hoşçakalın.


Röpörtaj/Yazan:


Not: Blogger sorunu yüzünden zor bir yayın oldu. Hatamız olduysa affola.


17 yorum:

mutfakcini dedi ki...

Recep Bey'in blogunu severek,beğeniyle takip ediyorum..Mutevazı kişiliğiyle de takdir ettiğim saygı değer blog dostumun kaleme aldıkları,bizlerle paylaştıkları, bir hazine değerinde..Konuları işleyişi ve içtenliğini ayrıca çok beğeniyorum.Arşiv ise mutlaka bir kitapta toplanıp,güzel bir porojeyle değerlendirilmeli diyorum.Güzel soruların için teşekkürler Kelebeğim.Recep Bey'e de verdiği içten yanıtlar için teşekkür ediyorum..Röpörtajlarını keyifle takip ediyorum canım,kolay gelsin ;)öpüyorum seni..

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

Canım Ebruli, Bende çok severek takip ederim Recep bey'i. Gerçekten verdiği cevaplarla bizlere örnek teşkil etmektedir.

Hepimiz kendimize bir pay çıkartıp bu güzel sözleri dinlemeli ve değerlendirmeyiz.
Bizi okuduğun için asıl ben sana teşekkür ederim canım. verdiğimiz emeğe gösterilen en büyük saygı YORUM yazmaktır. Eline yüreğine o güzel gözlerine sağlık bende seni kocaman öpüyorum

SEvgiler, en kocamanından:)

Adsız dedi ki...

Merhaba SiyahKelebek, bu aralar pek bloglara uğrayamıyorum bir iştahsızlık var, tesadüfen panelime girdiğimde öğelerde gözüme çarptı. Ben de yeniden hem soruları ve hem cevapları okudum. Güzel olmuş, teşekkür ederim, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

DEĞERLİ KATILIMINIZ İÇİN ASIL BEN TEŞEKKÜR EDERİM. SAYGILAR.

Newbahar dedi ki...

Recep Baba...
Bana göre RA, Recep Babadır. Blogcuda şiirleriyle tanıştığım ilk günden beri eşim ve ben hayranlıkla takip ettik onu. Hemde çok sevdik. Öyle çok sevdik ki, o kırılgan hassas yüreği blogunu kapatmak derecesine geldiği zamanlar çok üzülecek kadar sevdik.
Tertemiz bir yüreği vardır Recep Babanın. Art niyetsiz, çok ince ruhlu, vefalı...
Yazılanlara anladığını yazar, anlamadığını zorar. Kimseye yalakalık olsun diye boştan yorumlar yazmaz.
İkinci röportajınızı Recep Baba ile yapmakla gerçekten çok doğru bir seçim yapmışsınız.

Gönülden kutluyorum.
Değirmenden mektupların hiç kesilmemesi temennisiyle, selam ve saygılar.

đerkenαя dedi ki...

Esselamü aleyküm :))
Sevgili Siyah Kelebek ve Recep Altun abim, çok güzel ve keyifli bir röpörtaj olmuş. Emeğinize sağlık. Ne güzel bi fikir olmuş bu böyle.
Siyah Kelebek'e tekrar teşekkürler :)
Baki sevgi ve saygılarımla..

MAVİ TUTKU dedi ki...

Çok güzel bir söyleşi olmuş. Recep beyi kendime yakın bulduğum ve tanımak istediğim için, kendinizi tanıtırmısınız mimi bahanesiyle bunu rica etmiştim ve sağolsun kendisi kırmamıştı.
Güzel ve değerli bir insan olduğunu düşünüyordum Recep beyin bu söyleşiyle aslında tastike gerek kalmayan gerçeği bir kez daha gördüğüme sevindim.
Buna vesile olduğunuz için size teşekkür ediyorum. Recep Beye saygılar selamlar..

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

Newbahar
onuncu köyün adamı
Derkenar

Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Recep Babayı Ne kadar güzel tanımış ve tanıtmışsınız yorumlarınızda. Hisseden gönlünüze yazan ellerinize sağlık.

Sevgiyle kalın :)

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Gerçekten çok güzel oluşmuş herşey.
Sevgilerimle,

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Sizi onurla arkadaş listeme ekliyorum.

Güzel paylaşımlara sevgiyle,dostlukla......

Zeugma dedi ki...

Yayınlama Kelebeğim...!!!!!!!!!!

Seni sevdiğimden ve samimiyetimize güvendiğimden bir düzeltme yaptırmak istiyorum canım..

RÖPÖRTAJ diye yazıyorsun, okunduğu gibi..
RÖPORTAJ olacak..

Belki de heyecandan gözünden kaçıyor..
Bence hemen düzelt..
Öpüyorum seni çok..

Zeugma dedi ki...

Birinci röportajından sonra çok daha güzel gerçekleşmiş bu söyleşi..
Soruların profesyonelce olmuş gerçekten..
Ve yaş itibariyle büyüklerden başlaman da oldukça isabetli..
Sayende bloggerları detaylı tanıyoruz kelebeğim :)
Recep Altun Bey'i de gayet iyi tanıdık.
Ona da sevgi ve saygılarımı gönderiyorum..
Ellerine ve emeğine sağlık canım..

Sevgilerimle...

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

Zeuğma, neden yayınlamayım ki canım güzel sözleri, güzel yorumları göğsümüz kabara kabara yayınlıyoru da bu eleştiriyi neden yayınlamayım ki canım önem göstermişsin, değer bilmişsin beni sevip ciddiye almışsın umursamışsın. Çok teşekkür ederim birtanem heö güzel sözlerin hemde bu eleştrin için. Çok haklısın Geçen benimde aklıma gelmişti ama nedense unuttum. Sen hatırlattın bana canım çok mersi SEni seviyorum tatlım. :))

Zeugma dedi ki...

Yayınladın mıı????????

:))))
Ne diyeyim sana ben canım kelebeğim?

Ben de seni seviyorum, sakın unutma!!

Sevgiler gönderdim ..Çok çok...

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

ayy ne güzel bir düşünce..

Eminönü buluşmaısnda kıslarlada konuşmuştuk bunu.Çok iyi düşünmüşsün

Röpörtajın harika olmuş.Tüm bloggerlerle bu röportajı yapabilirsin çok güzel düşünülmüş

keşke sende gelebilseydin inşallah bahar bululşmasına gelirsin cnm

Sevgiler

Adsız dedi ki...

ben beren bu röportajdan bişi anlamadım bu siteyi kesinlikle engellicem hatta şimdi zuhahahahahahahahahha ..... gibi site ...................ğıybeeeeeeeeeeeeeeetttt

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

Adsız beren Güle güle be canım çokta umurumdaydı yani. Engelemmesen adam değilsin. Cehenemme kadar güzellim. anlamdıysan yorumda yazma ozaman. Eleştirininde bir adabı uslubu olur. nerden engelliycen bu siteyi kendi sitende mi e o zamn çok cesaretliysen sende kendi sitenin linkini verseydin bari. korkakkkk