her yere izler bırakan Baktığı her göz'de hayâl olan. Kalemi kanatlarıyla tutan,Çırpınışını yazılara yansıtan bir Siyah kelebeğim.Hepinizi beklerim.Hoşgeldiniz Efendim.!



20.06.2010

Sen öldün asker.! Cenazeni Baba'na göndeririz.!!!


Hiç düşündünüz mü? Bir er, bir asker neden ölür?
Neden öldürülür diye sormuyorum dikkat çekerim.!
Neden ölür diye soruyorum.???
Bakın bu aşşağıda ki 'Nefes' filmin den 5 dakikalık bu videoyu yuizleyin. Sonra konuşalım.!







İzlediniz mi?
Komutan nasıl movite ediyor askerleri.
Sen artık öldün, sen artık ölüsün cenazeni ailene göndereceğim diyor.
Asker kendini ölüme hazırlanmış buluyor.
O artık hazır olda bir asker değil.
O artık ölüme hazır bir asker.
Şimdi söyleyin bana böyle motive edilmiş bir er, bir asker neden ölmesin.?
Ölmemesi için bir neden var mı?
Artık yaşaması için bir neden var mı?
Operasyona girmeden önce komutan emir veriyor?
'Asker, ölmeden dönme'..!!!
Asker Annesini, eşini sevdiğini arıyor,
Hakkını helal et, ben ölmeye gidiyorum.!!!
Tv'de herşey konuşuluyor.
Bütün bilir kişiler har vurup harman savuruyor konuşurken.
Peki neden Askerin motivasyonun dan bahsedilmiyor.?
Bir genci asker ederken askeri eğitim verirken nasıl motivasyon ediyorlar bunlar çok önemli şeyler.
Eline silah verip sırtına 40 kilo mühümmat yükleyerek mi motive ediyorlar bu gençleri.
Neden askerler Sadece '' VATAN SAĞ OLSUN' diyerek başlıyor askerliğe.
Biz şehit olmaya gidiyoruz, diyerek başlıyorlar göreve.
Bunlar benim aklımda hep bir soru işareti.
Komando, operasyona giderken beni beklemeyin diyor. Ölmeye hazır etmiş kendini.
Vatanı korumaya değil sanki ölmeye gidiyor. Çok acı bunlar çok acı. Onlardan 3 ise birden neden 10 asker gidiyor.
Vatanı korumak için, Toprağı kotumak için, Bayrağı korumak için,sadece uçak, helikopter, silah, mermi, mühümmat, bir iki konserve yiyicek ve ölüme mızrak gibi atlamaya hazırlanmış yüz tabur asker yeter mi sizce.
Birilileri çıkıyor, Devlet, hükümet diyor olayı bitiriyor.
Peki neden birisi de çıkıp 'Asker, öldürmeden dönme demiyor.Sen yaşamak için yaşayacaksın, Bayrağı ancak yaşayarak kurtarır ve korursun demiyor?
EY TÜRK ASKERİ.!
SEN ÖLMEYE DEĞİL YAŞAMAYA GELDİN BURAYA.
YAŞAYACAKSIN Kİ YENİ NESİLLER DOĞACAK SENDEN. VATANI KORUMAK İÇİN YENİ ASKERLER YETİŞECEK SENİN YAŞAMAN SAYESİNDE.
VATAN ANCAK SEN SAĞ KALIRSAN SAĞ OLACAK.
EVET ASKER HER YERDE SEN VARSIN.
HAVADA VE KARADA, GÖKTE VE YERDE
VAR OLABİLMEK İÇİN YAŞAMALISIN.

EVET SENİN ALNINA VATAN VE BAYRAK YAZILMIŞ AMA ŞEHİTLİK YAZILMAMIŞ.
BEN ŞEHİT OLACAĞIM DİYEREK ÇIKARSAN O DAĞA, ZATEN O DAĞA ÇIKMADAN ÇOKTAN ŞEHİT OLMUŞSUNDUR.
KENDİNE İYİ BAK ASKER.
KENDİNE İYİ BAKMALISIN ASRER.
ŞEHİT OLMAK BİR MARİFER DEĞİLDİR.
SAĞ DÖNMEK BAYRAĞINI YENİ NESİLLERE DEVRETMEKTİR MARİFET.
45 SANİYELİK KAHRAMAN OLMAK İŞ DEĞİL.
BİR ÖMÜR BOYU BAYRAĞI KORUMAKTIR MARİFET.

1 yorum:

Kabakulak Kocakulakoğlu dedi ki...

Evet. Doğru tesbitlerinize gram gölge düşsün istemem.

Ancak gerek o yolladığınız 5 dk lık konuşmada, gerekse yaşanan gerçek askerliklerde bu şekildeki "gaz" ayarı uçuruştuk elementlerin temelinde; "askerin tırnağına zarar gelmesin" yatar.

Evet bir çok uygulamasını eleştirdim. Oha dedim. Tüh dedim. Vah dedim. Ancak doğruya doğru.

En küçük zarar gelebilecek işlere sallam seyit hadi git babalar gibi öle de baban şehit desin gazı verilmez. Verilmedi.

askerde verilen "gaz" ile sivilde anlaşılan "gaz" aynı değil hasılı...