her yere izler bırakan Baktığı her göz'de hayâl olan. Kalemi kanatlarıyla tutan,Çırpınışını yazılara yansıtan bir Siyah kelebeğim.Hepinizi beklerim.Hoşgeldiniz Efendim.!



7.09.2009

TOPHANEDEN GİRDİK YOLA, BEYOĞLUN DAN ÇIKTIK RAMAZAN'A-2-

Yazımın 2. bölümündeyiz..Ne demiştik? Fransız sokağından girdik Beyoğlun dan çktık..Farklı değişik kesimden genç, yaşlı insanlar gördük..Şöyle biraz düşündük nasılda farklıyız diğerlerinden yada diğerleri bizden nekadar da farklı..


Böyle düşüne, düşüne yürürken bir baktım, Beyoğlu'nun ünlü çikolatacısı'nın önündeyim belki bir çoğunuz bilir..Beyaz parlak kağıtta sarılı içinde bütün,bütün fındıkları olan kalın süper lezetli çikolatalar.. küçük bir parça aldık ailecek paylaştık yedik..Canınız çekmez inşallah :)
Bir baktık yavaş yavaş kalabalık artıyo insanlar sıklaşıyo daha çok aile ler çarpmaya başladı gözümüze..



Çoluk,çocuk,ana, baba ailecek Taksim meydanın'da bizi çağıran sese doğru ilerliyoruz..Eski Beyoğlu resimleri,fesli yelekli beyler birde rumeli türküleri geldi kulaklarımıza..
Beyoğlu Ramazan Şenlikleri'nin tam ortasındaydık..Taksim gezi parkın da kurulan bir Ramazan sokağınday dık..Etrafımızda küçük minyatür evler birçoğunuz hatırlarsınız Gülhane parkındaki o münyatür evler gibi..Aklınıza gelebilecek hemen,hemen herşey satılıyor bu mekenda..Hediyelik eşya dan,Küpeye..Yüzükten,Kolye'ye..Tatlısın'dan,gül suyu'na..Ebruli sanat'ı ve Osmanlı Tuğrası oyma sanatına kadar..Osmanlı kıyafetleri içinde resim çekilenler bile var..Sıra sıra dizilmiş minik evler'de hertürlü hediyelik eşya,vs..Sergileri ve satışı mevcut..Fİyatlar da gayet uygun..
Bunun yanın da çocuklar için,Kocaman 2 katlı bir atlı karınca bile koymuşlar Taksim meydanı'na..Heleki büyükler için ahtapot vardı'ki,biz uzaktan bakmakla bile korktuk..




Taksim'in tam ortasına kululmuş koca bir sahne ve o sahnede Ramazan sevncini yaşatan Rumeli ve Balkan türküleri söyleyen Cüneyt Şentürk vardı..Hiç tanımam kendisini ilk defa orada gördüm ama harika bir proğram yaptı taksim izleyicisine..Balkan ve Rumeli Türküleri ile bütün izleyici coştu,coşmakla kalmayıp kendini ortaya atıp oynayanlar bile vardı..
Ayakta durmaktan yoruldum biraz çocukta var malum..Alternatif çokk Beyoğlu Ramazan şenliklerin de..




Bİr den fazla çay bahçesi bile kurmuşlar..Sinili,yer minderli,Alaturka sanatçılı bir çay bahçesine oturduk..ÇAylarımızı içtik ve açık hava da bir güzel müzik ziyafetii bile çektik..İnanın çok fazla bir paraya gerek yok..Az bir parayla koca bir yıl unutamayacağınız bir Razaman sevinci yaşıyorsunuz..Taksim taksim olalı böyle sevinç yaşamadı..Bayramın Son günü'ne kadar devam edecek bu Beyoğu Ramazan etkinlikleri..Tavsiye etmiyorum, muhakkak gidin diyorum..çok,çok,çok güzel di.. Böyle özel ve önemli günleri doya doya yaşamalıyız bence..Hiç paranız yoksa bile sadece o havayı solumak için bile gidilebilir..Ramazan bitmeden birkez daha Ramazan sevincini yaşamak isterim..


Cumartesi gecesi bir taşla 2 kuş vurmak bu olsa gerek..Beyoğlu Fransız sokağın daki entel,mistik,Marjinal bir hava'nın içinden,gül kokan,tarih kokan,Sevinç yaşatan bir Ramazan gecesi yaşadım..Bütün bu güzellikleri içinde barındıran İSTANBU'u seviyorumm ve Beyoğlu Belediye Başkanı'na ve tüm çalışanlara teşekkür ediyorum..
Sizlerede sevgilerimi yolluyorum efendim..Hayrlı iftarlar..






4 yorum:

Pabuc dedi ki...

Ben sana yazının devamını okuruz dedim dimi:) Bak sanki bizde ordaymış gibi okuduk hemde:) Aaahh keşke biz de orda olsaydık diye hayranlıkla okuduk...eline koluna dşüncene sağlık...Sevgiler saygılar bol eğlenceli günler efendim:D

Şengülce dedi ki...

canım ne güzelde yazmışsın beni doğup büyüdüğüm yerlere götürdün tophane beyoğlu taksim çok güzeldir oralar şimdi epeydir ayrıyım oralardan paylaştığın için yüreğine sağlık iyi akşamlar canım..

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

DVp: sizi oralara getirdiysem ne mutlu bana işte amacına uşlaşmış bir yazı daha çok mutlu oldum yorumuna sağlık canım benimmmm :))

Şengülce: Ozaman kardeş sayılırız..Bende orda doup büyüdüm ama Çok uzak olmasa da uağım oralardan arada bir gidip buralara yazıyorum sizle paylaşıyorum..yorumuna sağlık canım teşekkrüler..

sihirlisepet dedi ki...

ne güzel bir gezi olmuş.Fransız sokağını da,Ramazan şenliklerini de çok merak ettim doğrusu.inşaallah gitmek bize de nasip olur...