her yere izler bırakan Baktığı her göz'de hayâl olan. Kalemi kanatlarıyla tutan,Çırpınışını yazılara yansıtan bir Siyah kelebeğim.Hepinizi beklerim.Hoşgeldiniz Efendim.!



19.08.2009

BAŞLIK FALAN YOK ARKADAŞ SİNİRLİYİM, GERGİNİM,OKADDAARRR..




Evet yavaş yavaş mevsim geçişleri başladı..Geceleri üşümeye başladık .. Buda,bizi dengesiz bir ruha haline büründürüyor..Heryerim tutulmuş olarak kalkıyorum yataktan sanki sırtımda taş taşımış gibi yorgun hissediyorum kendimi..


Ağustos ayını da yarıladık hatta bitiriyoruz..Düşünüyorum da nekadar çabuk ve hızla akıyor zaman..Ne kadar çabuk tüketiyoruz herşeyi..Dün ne yapmışım,ondan önceki ne yapmışım unutuyorum..Sanki dün hiç yaşanmadı hayata hep bu günden başlıyoruz..aslında canım da sıkkın Annem aradı bugün her zamanki gibi dert yanıyo maddi sorunlardan..Biraz kızdım söleylendim hâlâ da kızgınım aslında ağlamak istiyorum..


Para'nın para olduğu zamanlar da işlerin tıtkırında gitti dönemler de har vurup harman savuruldu o paralar..Zamanla ne elde ne avuçta kaldı..Gül gibi bir evimiz vardı satıldı gitti..Geriye gelecek bekleyen yaşama olanağı bekleyen ama, okumayı isteyen,Anne ve Baba desteği,güveni bekleyen 4 çocuk kaldı..Bİz 4 kardeşiz ama Liseyi bitirmekle kaldık..Ünüversite okuyamadık..Şanlı şöhretli çok masraflı düğünlerle evlendirilmedik..Evimiz,arabamız olmadı..Erkek kardeşim bile evlenemedi aileye sorumluluğu yüzünden..


Kendi ailem için söylemiyorum ama üstüne alınmak istiyorlarsa da alınsınlar..Dünyaya getirilmek istenen çocuklara ilerde bir gelecek verilemeyecekse o çocuğun geleceği düşünülmeyecekse doğurmasınlar..
Benim en büyük hayalim Üniversite okumaktı..Ama liseyi bile dışardan okudum..Ortaokulu da öyle..Ama ünüverite okumaya ne maddi gücümüz yetti,Ne de psikolojimiz yetti..Düşünüyorumda Hangimizi okutmuşlar ünüversiteler de, hangimize bir meslek sahibi olmamızı sağlamışlar.. Ben kendi kendime hem çalıştım hemde dışardan liseyi bitirmeye çalıştım..İşimide eşimide evliliğimide kendim buldum Şu anki hayatım da ailemi de kendim kurdum..Ne anneme nede babama yük olmadım hayatım boyunca tek istediğim hayata tutunmaları, biraz olsun rahata kavuşmaları ama olmuyo..Sıkıntılar peşlerini bırakmıyor..


Ben ünüversite okuyamadım ama şimdi tek isteğim 2 kız kardeşimin okumasıdır..Onların okumalarını ve meslek edinmelerini,erkende olsa hayatta sorumluluk almalarını istiyorum..Anne ve babamızın yaptığı hataları onlar yapmasın istiyorum..Hayattan ders alsınlar istiyorum..Doğurmakla anne yada baba olunmuyor..Kaçtane çocuk okadar hayat yükü demek..


Her çocuğun okumaya iyi bir yaşama hakkı vardır..Bakın çocuk esirgeme yutlarına anasız babasız ne kadar çok çocuk var..İki dakikalım zevk için 1000 lerce hayat sokağa atılıyor ..Evet bizim anne ve babamız var..Allah ta başımızdan eksin etmesin amaa...?

3 yorum:

Dolunay dedi ki...

senı anlayabılıyorum arkadasım.maddıyatsızlık en buyuk sorun .herseyın sebebı.akılsızca yapılan ıslerın sonunu cocuklar cekıyor.anne ve babalarımız malesef bılıncsızce hareket etmısler zamanında.ınsallah kız kardeslerın okur.hatta senın ıcınde kalan bu ukteyıde cocukların okuyarak sana tatdırır.sınırlenme ,uzme kendını...annen baban sonucta.sevgılerımle.

nehircce dedi ki...

Üzülme lütfen, bana daha önce yazdığım bir yazımı hatırlattın blogda,kesinlikle katılıyorum çok haklısın ama kendi çocuklarından yana hep gül onlarla onurlan inş.Dolunay ın dediği gibi..sevgiler canımm ..

siyah kelebek dedi ki...

DOLUNAY: gerçekten öyle dilime tercüman oldun canım sedteğin için çok teşekkür ederim ama git gelli bir an işte

NEHİRCCE:hepimiz içinde belli yaralar var ve böyle yazarak atıyorz kendimize kızıyoruz işte ama siz güzel dostlarlada ne sıkıntı kalıyo ne üzüntü canım benim saol..