her yere izler bırakan Baktığı her göz'de hayâl olan. Kalemi kanatlarıyla tutan,Çırpınışını yazılara yansıtan bir Siyah kelebeğim.Hepinizi beklerim.Hoşgeldiniz Efendim.!



20.08.2009

İLK SAHUR VE BİR KAÇ ÖNERİ


Uyumasın gözümüz,Doğru olsun sözümüz,Her iki cihanda da,Ak olmalı yüzümüz

Bugün ki yazımı da bir sahur manisi ile başlamak istedim..Çünki bu gece Ramazan Ayı'nın ilk sahuru olcak ..Geçmişten geleceğe uzanan bu uzun yolda nice ramazanlar nice sahurlar yaşadık..Ramazana dair kulaktan kulağa tv lerde radyolarda bir sürü..demeçler verildi..
Belki Ramazan ayları artık eski ramazanlar gibi deil ama Tek değişmeyen şey ramazan davulu ve maniler..
Çocukluğum dan beri davullar çalmadan uyanırım sahura çalan davulları okunan manileri dinleyebilmek için kalbimi huzurla doldurmak için..
Daha evlenmeden önce Hatta çocukluğum dan beri ilk sahura kalkan ben olurdum..Sofrayı hazırlar hatta bütün ev ahaline ekmek arasına peynirlerini koyar çaylarını bardaklarına doldurur öyle uyandırırdım..
evdekiler uykudan uyandırmak için çok çilleler çekmişimdir..Hatta bazen isyan edip ''daha beni sahura beklemeyin yeter artık ya hem sofra hazırlayacam hemde bekçi gibi başınızda uyanmanızımı bekleyecem'' diye isyan ederdim..Fazla geçmden de bizimkiler uyanırdı..Zahmetsiz bi şekilde sahurlarını yaparlardı..Bizim evin sahur sofrası çok fakirdir..:)) gündüz susamamak için,genelde kahvaltılık yenir ama kahvaltılık dedimse öyle salam,sucuk,zeytin, reçel bal falan yoktur sofrada..
Yarım ekmek arası az tuzlu peynir, ve tok tutması için haşlanmış yumurta ve açık çay..Evet bizim sahur soframızda bunlar var..Şimdi sakın üzülüp yardım kampanyası başlatmayın arkadaşlar bu tamamen oruçlu olduğumuz saatler de susamamak içindir..Bilirsinizki,Çok tuzlu ve baharatlı yiyecekler susuma hissini arttırır.. İşte bu yüzden genelde tok tutucu ve susatmayan yiyecekleri tercih ediyoruz sahur zamanın da..

Çokta faydasını gördük..Oruç saatlerinde millet ''su, su, su'' diye inlerken bizde hiç susama ve acıkma hissi uyanmıyor..Bide Sahuru yedikten sonra bir şişe maden suyu ve hafif dozda bir ağrı kesici almanızı tavsiye ediyorum..

Maden suyu;Sabah uyanığınız zaman ağzınızda anlamsız bir tat oluyor ya haa işte o olmuyo gece soda içince bunuda yeni keşfettim..Ağrı kesici ise; Çay sigara ve kahve bağımlısı olan kişilerin oruçlu olduğu saatelerde gelecek muhtemel baş ağrılarını engelliyor..Sahur da yağlı,tuzlu,acılı,baharatlı yiyeceklerden uzak durun..Genelde kahvaltı türü yiyecekler yiyin..
Sahurda karnınızı asla suyla doldurmayın..En az 2 bardak yada 3 bardak su için ve maden suyunu asla unutmayınn hadi bakalım hayırlı sahurlar dilerim..
not: Rsim alıntıdır..Çok hoşuma gitti ve birazda komik :))

8 yorum:

nehircce dedi ki...

HAYIRLI RAMAZANLAR CANIM..PEŞİNEDE NEŞELİ BİR BAYRAM OLSUN SEVGİLERR

siyah kelebek dedi ki...

Nehircce: Amin canım hepimize hayırlı ramazanlar olsun inşallah..

Evcimen dedi ki...

Canım hayırlı ramazanlar bu maden suyu olayını yapacağım. Eşim akşam gitsin alsın gelsin.. Bir şey itiraf edeyim mi? dün gece bu karikatürü bende eklemek için hazırladım yalnız yazıyı değiştirdim farklı bir şeyler yaptım. tam ekleyecektim sen eklemişsin bende vazgeçtim :D Allah kolaylıklar versin canımm

siyah kelebek dedi ki...

Evcimen: lütfen ekle yazını aynı karikatürle sonuçta alıntı kşimdibilir kaç kişi daha kulanmıştır lütfen merak ettim yazını hatırım için koy lütfen bloguna..

Dolunay dedi ki...

tavsıyene uycam canım.opuyorum.

Evcimen dedi ki...

canımcım sevdiğim başka karikatürü ekledim :) ilerleyen günlerde eklerim söz :)

Cimcimelerin Annesi dedi ki...

hayırlı ramazanlar..şu maden suyu işini deniyeceğimm....

siyah kelebek dedi ki...

Evcimen: gördüm gördüm çok komikmiş yaw bayıldım inan..

Cimcimelerin annesi: valla dene farkı göreceksin maden suyundaki minaraller vücudun dinç kalmasınıda sağlıyo..