her yere izler bırakan Baktığı her göz'de hayâl olan. Kalemi kanatlarıyla tutan,Çırpınışını yazılara yansıtan bir Siyah kelebeğim.Hepinizi beklerim.Hoşgeldiniz Efendim.!



6.07.2009

ÇİĞDEM


Şimdi okuyacağınız yazı, 3 bölümden oluşuyor..Bire bir yaşadığım ve tamamen gerçek bir olaydır..


Bundan çok yıllar önce 17 yaşında falandım..Taksim'de bir mağaza'da tezgahtar lık yaptığım bir dönmedi..Magaza'da çok sevdiğim bir arkadaşım vardı adı Çiğdem'di 19 yaşında minyon tipli kumral kısa kıvırcık saçlı ela gözlü çok cana yakın bir kızdı çiğdem..İkimizde aynı mağaza'da çalışıyorduk..

O benden önce işe alınmış ve ben yeni işe başladığım zaman bana çok cana yakın bir arkadaş örneği olmuş çok yardım etmişti..

Sabahları poğaça,börek gibi yiyecekle alır aşağı kattaki bayan reonun'da kahvaltı eder dertleşirdik..
Bir sevdiği vardı çiğdemin..Adı Mehmet 'di..yakında askere gidecekti.. Birbirlerini çok sevmelerine rağmen aile baskısı yüzünden bir türlü adı konulamamıştı aşk'larının..Çiğdemin annesi bu aşka onay vermemişti..

çünkü mezhep farklılığı vardı..Ama onlar çok sık görüşemeseler bile birbirlerini seviyorlardı..
Mehmet askere gitmişti..aradan bir kaç ay geçmişti,ve Çiğdem sürekli hastalanır olmuştu,iş yerinde sürekli bir karın ağrısı yaşıyor ve adeta kan ter içinde kalıyordu..Sık,sık izin almak zorunda kalıyordu..Bu durama ben çok üzlüyor,ve işyerinde o olmadığı zaman kendimi yalnız hissediyordumm..Yine birkaç gün üst üste işe gelmemişti..

Patron çok sinirlenmiş işten çıkaracağını biz çalışanlara söylemişti..Evlerimiz yakın olduğu için bu görevi bana vermişti mağaza patronu..İşten çıkarılacağını ben gidip söyleyecektim..

Çok üzülmüştüm ama yapacak bir şey yoktu..Daha saat öğlendi ve ben akşam iş çıkışı çiğdemlere uğrayacak durumu açıklayacaktım..Mağaza kapısı nın önünde dururken gözü yaşlı bir abla yaklaştı 35-40 yaşlarında , kadın ağlıyordu..Kapıda beni görünce yanıma yaklaştı,ve aniden boynuma sarıldı..Bu kadını daha önce hiç görmemiştim,ve tanımıyordumm..Neden bana sarılmıştı bu kadın? neden hıçkırıklarla ağlıyordu? ..

Sokakta onca insan varken neden bana sarılmayı seçmişti? ..''Durun sakin olun lütfen..neoldu başınıza bir şey mi geldi'' diye sordum
ve kadını ,mağazanın kapısının önündeki tabureye oturttum ve koşar adımlarla mağazanın alt katına indim bir bardak su almak için..Beni heyecanlı ve koşar halde gören çalışma arkadaşalarım arkam'dan seslendi '' ne oldu ?birşeymi oldu?'' mağazada içinde duran arkadaşlarım, dışardaki ağlayan kadını farketmemişti..
Yukarıya elimde bir bardak suyla çıktımm, ve dışardaki taburede yitik,bitkin,üzgün şekilde oturan kadına suyu uzattım ''sağol kızım''dedi üzgün ve ağlamaklı bir sesle. Suyun'dan son bir yudum daha içti, ve yutkundu..Ağlaması durmuştu..Öylece baktım ona,o 'da bana baktı ve..''Ben çiğdemin annesiyim kızım''dedi..

DEVAM EDECEK...

Hiç yorum yok: