her yere izler bırakan Baktığı her göz'de hayâl olan. Kalemi kanatlarıyla tutan,Çırpınışını yazılara yansıtan bir Siyah kelebeğim.Hepinizi beklerim.Hoşgeldiniz Efendim.!



4.07.2009

CMYLMZ


Avrupa yakası, bolğu'mu yazarken aklıma geldi,dizinin son bölümünde bir çok sanatçı'da rol almıştı..Bunlardan birisi ise Cem yılmaz'dı..Cem yılmazı ilk tanıdığım yer TRT-1 kanalıydı..Leman dergisin'de karikatür yaparken,TRT televizyonun'da konuk olmuştu..Genç yetenekleri tanıtan bir proğramdı,tam hatırlamasamda galiba 1995 yılıydı..

O nu ilk defa o zaman görmüştüm.. ve Cem yılmaz daha tanınmıyordu,ve Leman kültür merkezinde daha yeni yeni gösteri yapmaya başlamıştı..Kel kafalı, zayıf , kısa boylu,bıyıklı,ve üçgen sakalları çok ilgimi çekmişti..Dedim bu kim yahu!.. izlemeye başladım, ve tüm konuklardan daha öne çıkan tavrı vardı..Espri yetenegi olağan üstüydü..TRT' gibi agır abi bir kanal'da, kahkaha tufanı yaratmıştı..Daha o gün kalbimde yer etti..Acayip gülmüştüm..

Daha sonraki 1 yıl gibi bir zaman zarfı içimde çok sevildi gösterileri,gişe rekorları kırdı..Ve bir tv kanalın'da
gösterileri yayınlanlamaya başladı en ilginç yanı ise sanki 18+ bir proğrammış gibi gecenin 2 sinde yayınlanmasıydı..Argo ve biraz'da küfür içerdiği için yayınlanma saati olarak bu saat uygun görülmüştü..kanalın yayın akışını takip eder saat kaçta olursa olsun hiç kaçırmazdım..

Gece saat 22,00-23,00 gibi uyur sonra tekrar'dan gece 2'de tatlı uykumdan uyanırdım..Erkek kardeşimi'de uynadırır, ikimiz birlikte gecenin 2 sinde izlerdik Cem yılmazın gösterisini..ikimizde koltukların köşe yastıkları kucagımıza alır gülme seslerimizi kimse duymasın diye o yastıkları ısırırdık..Yine öyle bir gece saat 2 tatlı uykumuz'dan uyandık,ben ve erkek kardeşim ,salonda üstümüzde pijamalar, kucagımızda yastıklar..ben yere oturmuş ve bağdaş kurmuş şekilde saç baş darmadağın uykulu gözlerle tv 'de Cem Yılmaz'ın gösterisini izliyoruz..

Cem Yılmaz'ın esprilerine gülerken bu defa yastıkları ısırmayı unutmuşuz ve Kahkaha, seslerimiz annem tarafından duyulmuş..

Annem telaş içinde uyanmış,ne oluyo diye..Evde bir gülme sesleri, evi cinler periler bastı korkusuyla babamı uyandırmak istediyse'de babam ayanmamış..Annem parmakları'nın ucunda evi kontrol etmek için salona doğru geldi..Erkek kardeşim koltukta kucağında bir yastık,ben yere oturmuş vaziyette, benim kucağımda'da bir yastık, kıkır kıkır gülüyoruz.. Annem bizi o halde görünce, tekaşlı ve korku dolu bakışlarla,titrek sesiyle bir Besmele çekti,''Ay çocuklarıma ne oldu kafayı üşütmüş delirmiş bunlar kendi kendilerine gülüyorlar'' demezmi..Annemi o halde korkmuş halde görünce daha'da gülmeye başladık..Tabi durumu anlattık,Annem'de oturup bizimle izledi.. Annem'de o gece tanışmıştı Cem Yılmaz la ama hiç sevmemişti..Hala'da sevmez '' Ne anlıyorsunuz bu çirkin adam'dan'' der..

O zaman'dan bu zamana kadar yıllar geçti..Cem yılmaza karşı sempatim ve sevgim hiç azalmadı..Canlı olarak hiç bir gösteri'ni izleyemesemde,bütün göstererile'nin dvd lerini bir arşiv halinde saklarım..Canım ne zaman sıklısa izlerim, ve asla 'da bıkmadım..

Yalnız,yaptığı filmleri sevemedim..Oynadığı hiç bir filmi doğru düzgün izlemedim..Yalnız ilk filmi olan ''Her şey çok güzel olacak'' Mazhar Alanson ile çetiği bu filmi sinamada izlemiştim.. Bana göre yaptığı filmler, gösterileri'nin yerini tutmuyor..''O'' nu siyah kostümüyle,simsiyah bir sahnede görmeyi ve esprilerini izlemeyi çok seviyorumm..
Buda böyle bir yazı oldu bu günlük bukadar sevgiyle kalın :=)

2 yorum:

Evcimen dedi ki...

Cem Yılmaz bence Türkiye'nin en komik adamlarından biri ve beni güldüren nadir insanlardan ( her ne kadar film konusunda beceriksiz bulsam da :) ). Bütün yazını keyifle okudum ve birebir aynı düşündüğümüzü gördüm. :) Yüreğine sağlık ;)

siyah kelebek dedi ki...

EVCİMEN: aynı fikirde olmak nekadar güzel ..Yazımı keyifle okuman ayrıca bir kefiy oldu benim için..Çok teşekkürler sağlıcakla kal :=)