her yere izler bırakan Baktığı her göz'de hayâl olan. Kalemi kanatlarıyla tutan,Çırpınışını yazılara yansıtan bir Siyah kelebeğim.Hepinizi beklerim.Hoşgeldiniz Efendim.!

5.07.2009

BÜYÜK ADA

Daha önce marmara 'daki kınalı ve heybeli adaya gitmişliğim vardır..ama geçtiğimz yıl bir tv kanalında yayınlanan hatırla sevgili dizisine olan büyük hayralığım aslında büyük adaya hayranlığımdır..Gitmek bir türlü nasip olmamıştı..Geçen yaz kız kardeşim okul gezisi münasebetiyle,büyük adaya gitmişti..Bize de anlata anlata bitiremedi..her yaz genelde rumeli kavagı'na giderdik yüzmek için geçen yılda bir değişiklik yapalım çokta görmek istememden dolayı Büyük ada ya gittik annem ve eşim pek istemediler..

Ama, benim ve kız kardeşimin ısrarı üzerine gittik.Hava akşamdan kalma yağmur kokuyordu,ve pek ,iyi değildi o gün, Ama herşeye rağmen inat ettik karda yağsa gidecektik.. Muhteşem bir vapur gezisinden sonra ada'ya ulaştık..Ada'nın girişi gerçekten harikaydı..ama bizim amacımız denize girmek ve piknik yapmaktı.. Sorduk soruşturduk ve piknik yerine ulaşmak için faytona binmemiz gerekiyordu ada'da araba yoktu herkez ya, at arabasıyla yada bisiklet ile gitmek istediği yere gidiyordu.. ve bizde güzel gayet şık bir faytona bindik.. Hayatımda ilk defa böyle bir yolculuk yapıyordum.. fayton'da giderken, o güzel yalılar sakin sokaklar, beyaz evler, çiçeklerle dolu bahçeler, güneş ve deniz gören balkonlu evler..

Yaşayacak son 3 günüm olsa orada geçirmek isterdim..Bu kadar güzel tablo gibi bir ada ..Sanki yağlı boya bir tablolun içindeymişim gibi geldi bana heryer tezek koksada, önemli değildi..sakin, huzurlu dingin bir havası vardı..Yollar bomboş,ada sakinleri sabah ekmeklerini almak için bisikletlerine binmiş ada turu yapıyorlardı..bu arada bende boş durmayım faytoncu amcaya sormaya başladım hatırla sevgili dizisi'nin çekildi evleri sokakları aşıklar tepesini..tek tek gösterdi bana yol üzerinden geçerken..

Bir zamanlar gündeme damgasını vuran siyasi olayları ve geçmişte yaşanan gerçek aşkları anlatan dizinin, bir çok bölümünün çekilmiş olduğu yer Büyük ada.. abartı gibi gelecek size belki ama bir rüyadaymış gibiydimm..İstanbulun karmaşık hayatından çıkıp..böyle cennet misali bir yağlı boya tablosunun içinde olmak, benim için büyük tarifi imkansız bir keyifti..Piknik alanına çıktık birazda yürümüştük..Yemek yedik dinlendik..Ve denize girdik.. Denizden yaklaşık 3 büyük torba dolusu midye çıkardı eşim..

Çok kızdım bu kadar yolu giderken, birde bunlarımı taşıyacaz diye..Biraz meşakatli bir gezi olmuştu..dönüşte fayton la çıktığımız yolu bu defa gezmek amaçlı yürüyerek inmiştik...Çok yorulmuştuk, ve ben ayağımı bir güzel burkmuşum kimseyede söylemeden acı içinde yürüdüm büyük ada yollarını..Ama o güzel yerleri görmek için değmişti..

Akşam olup annemin evine dönmüştük tekrar..Çocuklar yorgunluktan devrildiler..Annem ise hiç üşenmeyip, deniz'den çıkan midyeleri, temizleyip bir güzel un ver yumurtayla pişirdi ve önümüze getirdi.. Belki bir çogunuz midye tava sevmesiniz'' ıyyyy ''dediğini duyar gibiyim.. A ma ben çok severim.. Annemin elinden'de çok güzel olmuştu..İlk fırsatta yine gitmek istiyorum..Gitmeyenleriniz varsa, hiç beklemeyin, ilk fırsatta Büyük ada'nın o güzel havasını içinize çekin derim..Tezek kokusuna aldırmadan :=) SEVGİYLE KALIN..
NOT: Ada fotoğrafları alıntıdır..