her yere izler bırakan Baktığı her göz'de hayâl olan. Kalemi kanatlarıyla tutan,Çırpınışını yazılara yansıtan bir Siyah kelebeğim.Hepinizi beklerim.Hoşgeldiniz Efendim.!



23.06.2009

AH KOMŞUM AHH



biraz anlayış istiyoruz dost bildiklerimizden biraz dikkat ve özen benim kimseye yapmıcam bişeyin banada yapılmasını istemiyorum heleki söz konusu çocuklarım olunca.
eğer benim çocuğum hastaysa iyilşene kadar ne çocuklu misafir kabul ederim. nede kendim giderim

kimsenin çocuğuna ,evine mikrop bulaştırmaya hakkım olmadığını düşünüyorum.herkezde benim gibi düşünsün istiyorum.
ama bazen bunu düşünmeden,insafsızca hatta düşmanca yapanlar var. zaten ortalık mikroptan geçilmiyo.

kene gribi, domuz gribi derken iyiden iyiye paranoyak bir toplum haline geldik. öpüşmek yasak tokalaşmak yasak.
biraz ateşimiz çıksa hemen aklımıza kötü şeyler geliveriyo. gerçi sakınan gözede çöp kaçarmış. aynen benim başımada böyle bişey geldi
canım kızım daha geçen hafta küçük bir grip atlattı. doktora götürdük. ve ilaçlarla tadavi ettik. kontrole de götürdük. ve güzel haberide almıştık artık iyileşmişti benim minik kızım. neşesi de iştahıda yerine gelmişti. taaki cumartesi günü anlayışsız komşum grip olmuş oğluyla bana misafirliğe gelene kadar

daha cuma günü oğlunu hastaneye götürmüş ve bir sürü ilaç almıştı. ve hemen akabinde. ertesi günü hasta oğluyla birlikte evime geldi. tabiki iyi niyetimle karşıladım ve baktımki çocuğu öksürüyo.'' hayırdır geçmiş olsun'' dedim. hastalandımı yoksa? diye sordum komşumda anlattı doktora götürdüğünü doktorun ilaç verdiğini anlattı. ve çocuk işte benim 2 çocuğumla birlikte komşunun oğlu oynamaya başadılar yaklaşık 2 saat birlikte oynadılar.

önce aklıma böyle bişey gelmedi. gayet sevecen tavrımla. misafirimi ağırladım. ve bir kaç saat sonra gittiler.
ve pazar akşamın dan beri 3 gündür uykusuzum kızım ateşlendi ve komşumun oğlundan kızıma virüs bulaşmıştı.
gözleri ve burnu sürekli akıyordu.yine neşesi kaçmış ve ağlıyordu. kızım henüz 2,5 yaşında mikrobu en çabuk kapma zamanı.
cumartesinden bu zamana kadar. 3 gün geçti. ve bugün yine aynı komşum yine geldi. oğlu hala iyileşmemişti. sesi hala kötü ve öksürüyordu. içeri davet ettim. ve içimden gelenleri bir bir saydım
küçük çocuk olan bir eve asla hasta görütülmez., iyileştikten sonra gidilir.
benim kızımın yeni iyileştiğini bile bile gelip hastalığı bulaştırmıştı. oğlunun suçu değildi bu annesinin suçuydu. biraz düşünmesini söyledim. aynı şey kendi başına gelse ne yapardı acaba? ve birinci gelişinde daha çok yeniydi hastalığı ve hemen bulaştı. birde aradan 2 gün geçtikten sonra yeniden gelmesi beni çileden çıkarmıştı. ilk gelişinde bişey demedim ama bunu neden tekrarladığını neden oğlunun iyileşmesini beklemediğini biraz sinirli bir şekilde sordum.

ve bilgim dahilde ona tembihlerde bulundum. birdaha ne bana ne de başkasına aynı şeyi yapmaması gerektiğini söyledim. daha dikkatli olmasını, asla ve asla hasta iyileşene kadar küçük çocuk olan bir yere. elini kolunu sallayarak gidilemeyeceğini anlatmaya çalıştım. evet komşum bana darılmıştı. ve küsmüştü. ağır adımlarla.evimden gitti.
ama bu ona büyük bir ders oldu sanırım bundan sonra ne bana ne de başkasına aynı şeyi yapmayacak hastalık iyileşene kadar kimseye gitmiyecekti. okula giden çocuk bile iyileşene kadar rapor alır ve hiç bir çocuğa bulaşmasın diye evinde istirahat eder ve zorunlu hallerin dışında hepimizin bütün anne babaların sağduyulu olması gerekiyor.

bazılarınız şimdi diyebilirki '' kendin hasta edince kendine kızmıyosun da başkası bulaştırınca neden kızıyosun diye sorabilirler. evet bazen çocuk kendiliğinden üşütebiliyor.ama ben çocuğumun başka bir kişinin mikrobuyla hastalanmasını asla istemem ve bunu bile bile gözünün içine baka baka da yapanları kınıyorum. cahil bir toplum değiliz. herşeyin bilincinde insanlarız. daha dikkatli olmamamız gerekiyor.umarım bundan sonra ne benim nede bir başkasının başına böyle bir durum gelmez. bütün anne ve babaları sağ duyuya davet ediyorum. bol sağlık günler diliyorum sevgiyle kalın :=)

3 yorum:

denizanasi dedi ki...

sen de haklısın ama biraz ağır olmamış mı arkadaşım :)

Dolunay dedi ki...

çok haklısın ama banada agır geldı.hıc kapıyı acmasaydın dıcem ama sınırlenmıssın bı kere.dedıgım gıbı haklısın arkadasım.ınsan cocuguna kıyamıyo ıste.daha kucukmuste.mılletce anlayıssısız.

siyah kelebek dedi ki...

deniz anası: eğer 2 gün aradan sonra tekrar gelmeseydi.belki bişey demiyecektim. ama bu olaydan 2 gün sonra tekrar gelmesi. beni gerçekten çok kızdırdı. yorumun için tşk ederim.

dolunay: komşum olan kişi elinde hastasıyla benim evime daha 7 gn dolmadan 2 gün arayla geldi. ya sanki bugün olmadı yarın bidaha deneyelim gibi geliyo insana. biraz ağırda olsa ben açık sözlü bir insanım yapacak bişey yok :=) yorumun için çok tşk ederim