her yere izler bırakan Baktığı her göz'de hayâl olan. Kalemi kanatlarıyla tutan,Çırpınışını yazılara yansıtan bir Siyah kelebeğim.Hepinizi beklerim.Hoşgeldiniz Efendim.!



20.06.2009

hayatıma anlam katan 3 babaya hitafen

yıl 1978
annem babam ve ben
babamın askerden geldiği ve beni ilk kucagına aldığı günün
resmidir.



her kezle herşey le ilgili yazmak kolay geldi de, bugüne dair babalar gününe dair bişiyler yazmak okadar zor geldiki bana. çok ağır bir konu çünki bu çok özenle yapılması gereken bişey eften püften her aklına gelen şeyi yazamassın ki ne demek babaya yazılıyo bu yazı babama yazılıyo. kolay bulunur değil zor seçilen cümleler kurmam lazım.
biraz tanıtım la başlayım gerisi gelir;


****************

esmer, uzun boylu sayılabilir,saçı ve sakkalları artık beyazladı,biraz kilo aldı,yürüyüşü yavaşladı, ama hiç yılmadı hala takım elbise meraklısı, serçe parmağında gösterişli yüzükleri,cep telefonu merakı ( sevdası) kolundan hiç çıkmaz namaz gösteren saati,
*****************



hep çok sesli yani bağırarak cep telefonu konuşması, ayakta beklerken sürekli bir ileri bir geri sallanması, eskiden beri çok arkadaş canlısı,şimdide öyle. bildim bileli tereyağlı pilav meraklısı.
sürekli burnunu çekmesi :=) (şimdi gülecekler). her yerde ve her zaman kendini hep haklı çıkarması. koyu bir beşiktaş taraftarı
kardeşimin ismini de o yüzden kartal koydu .


*******************

param yok deyip dünyalar yaratması. imkanı olursa süprizler yapması. arkasını dönüp para sayması. çok güzel bir sese sahip olması,o sesini mevlüd okuyarak ezan okuyarak kulanması,bizim tophane de babamın sesini duyup ta ağlamayan kimse kalmamıştır.


******************

tophane nin en sevilen abisi kenan hoca sıdır. ve benim, avşarın,cennetin, kartalın babasıdır. annemizin eşidir. evimizin direğidir. her kez gibi zaman zaman zorluklar sıkıntılar yaşasakta son çözüm yine hep ondan gelmiştir. bizi hiç sıkmadı babam. her zaman arkamızda durdu. hayatı öğrenmemize engel olmadı. sesiz ve derinden sevdi bizi şımartmadı. yolumuza set koymadı. yaptığımız hatalar da kaba kuvvet kullanmadı. kulandıysa da her baba gibi pişman olduğunu biliyorum.


**********************

4 kardeşten en en küçüğü dür babam ve hep ailesi tarafından çok sevilmiş tir. çok ta düşkündürler dir bir birlerine. her zaman sıkı sıkıya bağlıdırlar. aile bağları çok kuvetlidir.

************

o geniş aileden bir babamız da artık hayatta değil babamın , babasız geçirecegi ilk babalar günü olcak çünkü, dedem artık hayatta değil.
Babam için bu babalar günü biraz hüzünlü geçecek. biliyorum.bu yazım biraz da dedeme hitafen olcak çünkü babamın bizi büyütüp yetiştirdiği gibi babamıda büyütüp yetiştiren bir babası vardı. dedem dünyadaki en iyi babaydı. o çok çalışkandı.çok sevecen ailedeki herkeze daha çok düşkün bir insandı... dedem giderken miras olarak tertemiz bir ad biraktı lekesiz şahibesiz. tertemiz bir isim bıraktı. unutulması imkansız anılar bıraktı.

**************


ve bize babamı bıraktı. dedem den bize kalan en büyük emanettir babam.her zaman derdi babanıza iyi bakın onu üzmeyin derdi.
babacım. bu yazıyı tüm kerdeşlerim adına yazıyorum ilk defa sana böyle bir babalar günü hediyesi veriyorum. seni çok seviyoruz senin bize her namazın'da dua ettiğin gibi bizde sana duacıyız ben evlendim ama hala, 3 isimle atıyorum imzalarımı. kendi ismim, bekarlık soy ismim ve eşimin soy ismi. atalarımızdan gelen dedemden en büyük emanet olan İŞÇİ soy adını gurur la taşıyorum. her yerde ilk önce İŞÇİ soy ismini kulanıyorum. senin kızın olmaktan ve bu soy ismi taşımaktan onur duyuyorum. iyiki senin çocukarın olarak dünya ya gelmişiz.

*****************


çok sıkıntılar yaşadık bitii dediğimiz anlar oldu ama yine yıkılmadık yapraklarımız dökülmedi koca çınar gibi hala dim dik duruyoruz ayakta. tükenmedik bitmedik. bitmeyeceğiz. daha ailece çok güzel günler göreceğiz. her aile gibi kavgalarımız olacak sıkıntılarımız olcak yaşadığmız sürece ama kimse umutlanmasın. yine aynı çatı altında olcağız. her zaman el el yürek yüreğe. kenetleneceğiz iyi günde ve kötü günde.

******************


BABALAR GÜN 'ÜN KUTLU OLSUN BABACIM . her zaman yanımızda olduğun için en ufak bir telefonda tereddüt etmeden koşup geldiğin için her dua'nda bize de yer verdiğin için. damadın ve torunların kardeşlerim ve kendi adıma çok teşekkür ediyorum seni çok seviyorum ALLAH SENİ BAŞIMIZ DAN EKSİK ETMESİN

***************


BABALAR GÜN 'ÜN KUTLU OLSUN CANIM DEDEM, toprağın bol olsun mekanın cennet olsun bize bıraktığın emantine gözümüz gibi bakacağız gözün arkada kalmasın
bize bıraktığın tertemiz İŞÇİ soyadını bizde onurla gururla gelecek nesillerimize tertemiz bir şekilde bırakacağız.

*******************


SON SÖZ EŞİME: coçuklarımın evimin babasını asla unutmam bu günde pabet usta seni çok seviyoruz bana babam'dan sonra küçük bir kız gibi ve gözün gibi baktığın için, çocuklarına, evine, işine, eşine sadık ve sahip çıkıp mükemmel bir aile babası olduğun için çok teşekkür ediyorum. seni seviyorum evimizin direği BABALAR GÜNÜ KUTLU OLSUN
HAYATTA OLAN YADA OLMAYAN BÜTÜN BABALARIN BABALR GÜNÜ KUTLU OLSUN

Hiç yorum yok: